Orders verwijderen


Wanneer u een order wenst te verwijderen kunt u onderstaande stappen volgen: Log in op de backoffice van de webwinkel, Ga naar Orders > Orders waar u het orderoverzicht te zien krijgt, hier kunt u gemakkelijk uw Order verwijderen.

Terugbetalingen


Indien u gebruik maakt van Shoptrader Payments (Pay.nl) kunt u ook terugbetalingen rechtstreeks via de Backoffice van Shoptrader uitvoeren. In dit artikel leg ik uit hoe u dit kunt bewerkstelligen.

Handmatige betaallink genereren


Indien u gebruik maakt van Shoptrader Payments (Pay.nl) kunt u een handmatige betaallink genereren vanuit de Backoffice. Waarbij de klant via e-mail een link ontvangt waarmee hij in het betaalscherm van uw webshop uitkomt om zodoende een betaling te verrichten.

Orderstatussen wijzigen


Indien u uw eigen Orderstatussen wenst te gebruiken kunt u de stappen in dit artikel volgen om de bestaande orderstatussen aan te passen.

Geavanceerd zoeken in orders


Het is niet alleen mogelijk om te zoeken op ordernummers binnen het orderoverzicht. Tevens kunt u op klantgegevens (bijvoorbeeld voornaam, achternaam of adres), artikel, betaalmethode, (order)status of factuurnummer zoeken.

Klant notities


Het is mogelijk om notities bij klanten te plaatsen, dit kan bijvoorbeeld handig zijn om voor u zelf een overzicht te krijgen wanneer een VIP klant bij u besteld of een klant bijvoorbeeld speciale wensen heeft aangaande de aflevering van het product.

Order commentaar (notities)


Het is mogelijk om een notitie aan een order te hangen en deze zelfs zichtbaar te maken voor uw klant in de orderstatus aanpassing of zelfs in hun orderoverzicht binnen het account van uw webwinkel.

Track & Trace van de order


Het is mogelijk om een track en trace code mee te sturen naar uw klanten zodat zij de order kunnen volgen. Zodra u een pakketje aanmeld bij bijvoorbeeld PostNL of BPost kunt u kiezen voor een track & trace optie. Als u aangeeft dat u deze code wenst op te vragen krijgt u deze of gelijk te zien bij uw postvervoerder.

Aanpassen factuur / pakbon


Wanneer u uw factuur en/of pakbon qua look & feel wilt aanpassen kunt u een e-mail sturen met uw wensen naar vragen@shoptrader.nl

Creditnota / Creditfactuur opstellen


Een credit nota aanmaken binnen uw backoffice gaat net zo gemakkelijk als een Order aanmaken, en is ook bijna gelijk. Het enige wat u hoeft aan te passen zijn de bedragen.